مصاحبه آزمون قضاوت

توضیحات مناسب برای مصاحبه شوندگان آزمون تصدی منصب قضا

مصاحبه آزمون قضاوت

توضیحات مناسب برای مصاحبه شوندگان آزمون تصدی منصب قضا

مصاحبه حضوری روانشناسی شخصیت

سه شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۳:۰۱ ق.ظ

متعاقب آزمون تستی روانشناسی شخصیت( معمولا بعد از چند روز) به مصاحبه حضوری روانشناسی شخصیت دعوت می شوید.

مصاحبه توسط 2 روان شناس صورت می پذیرد.

مصاحبه بیشتر به گفتگویی دوستانه شبیه است و اصلا جایی برای استرس و نگرانی نیست.

جلسه در حدود 30 دقیقه به طول می انجامد.


در مصاحبه لازم است خود را فردی خونسرد و منطقی، آرام و جا افتاده نشان دهید و به پاسخ هایی که در تست ها داده اید هم توجه نمایید که در مصاحبه حضوری بر خلاف آنها مطلبی نگویید.

خود را خونسرد نشان دهید. با دست و انگشتانتان بازی نکنید. پایتان را به زمین نکوبید. دستانتان را یا بر روی پا و یا بر روی دسته صندلی بگذارید. در هنگام صحبت کردن به صورت کارشناسان نگاه کنید( منظور این است که با سر و صورت هم صحبت کنید و بادی لنگویج داشته باشید- بعضا در صحبت از دستانتان هم استفاده کنید). عبوس نباشید.


سوالاتی که عموما پرسیده می شوند از قرا زیر است:


  • خود را معرفی نموده و از تجارب زندگیتان بگویید.
  • چرا می خواهید قاضی شوید؟
  • چه ویژگی در خود می بینید که می خواهید قاضی شوید؟
  • یک ویژگی بد خود را بگویید.
  • آخرین بار چه زمانی دروغ گفته اید؟
  • اگر قاضی شدید و در شعبه تحت تصدی فردی به شما توهین کرد چه برخوردی می کنید؟
  • چرا وکیل نشدید؟
  • نظرتان راجع به وکلا چیست؟
  • اگر در مراحل آزمون قضاوت مردود شوید چه می کنید؟
  • آیا گریه می کنید؟
  • گریه نشانه چیست؟
  • چه زمانی و در چه حالاتی عصبانی می شوید؟ وقت عصبانیت چه می کنید؟


نظرات (۱۰)

با سلام 

لطفا مطالب دکتر بهشتیان را اگر امکانش هست ارسال بفرمایید ،ممنون میشم

سلام . وقت بخیر نمونه فرم توصیف شخصیت رو کسی نداره ؟

واسه من گفتن در تست نئو و MMPI شرکت کنم خدا رو شکر قبلش در سایت سایکومتریست شرکت کردم و قبول شدم نرمال بود

  • مصطفی حقوق خصوصی
  • سلام وخداقوت،من مصاحبه رواشناسی تستی و حضوری روقبول 

    شدم وتا مرحله مصاحبه عقیدتی سیاسی روهم طی کردم بعد از ۶ ماه انتظار که دعوت به اختبار بشم،دوباره تماس گرفتند که دوباره مصاحبه روانشاسی بدم،خیلی نگرانم لطفا هر کی اطلاع داره دلیل  دعوت مجدد رو بگه 

    سلام اقا سید جواد خوبید

    شمارتون را نیدید زنگ بزنم کمک بگیرم ازتون درباره دکتر بهشتیان و آزمون روانشناسی

    با سلام ضمن عرض خسته نباشید بنده دانشجوی دکتری حقوق هستم و در مرحله سنجش شخصیت قضا متاسفانه با وجود اینکه واقعا هیچگونه ضعف یا اختلال شخصیتی یا لااقل بصورت اینکه آنقدر این مسائل شخصیتی بخواهد موثر باشد که موجب و مانع تصدی منصب قضا شود در خود نمی بینم و بنظر من در حق اینجانب جفا شده است امتیاز لازم را کسب ننموده اما بنده اطمینان دارم که خصوصیات لازم برای قضاوت را دارم بنظر شما اعتراض بزنم تاثیر دارد، و به کجا اعتراض بزنم معاونت منابع ا ق ق یا اداره سنجش شخصیت!! جذب امسالم قبول شدم اما تشریحی هنوز برگزار نشده

    برای شرکت در آزمون آنلاین روانشناسی شخصیت تست های MMPI2 نسخه 567 سوالی و MCMI III نسخه 175 سوالی و همچنین بررسی ویژگی های شخصیتی تست NEO PIR نسخه 240 سوالی در سایت سایکومتریست شرکت کنید و نتایج را به صورت آنی مشاهده نمایید.

     

    https://psychometrist.ir

  • سیاوش اسدی
  • پیام های خوبی گذاشتید

  • سید جواد
  • سلام

    من 4 بار مصاحبه روانشناسی (جذب عمومی، اختصاصی، علوم قضایی) شرکت کردم و متاسفانه هر 4 بار رد شدم تا بالاخره امسال با لطف خدا و مشاوره های دکتر بهشتیان تونستم این سد بزرگ (البته برای من) را رد کنم و  قبول شدم.

    ایشون یک مطلبی درباره 4 دلیل رد شدن در مصاحبه روانشناسی قضاوت نوشتند که توصیه می کنم حتما قبل از مصاحبه اون را مطالعه کنید.

    خیلی دقیق دلایل ردی و قبولی در مصاحبه را توضیح دادن.

    و من الله توفیق

     

    با سلام چه جوابی به سوالات حضوری روانشناسی داده شود بهتر است در اظهار پاسخ راهنمایی بفرمایید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی